Köpvilkor och returpolicy

På denna sida finns våra köpvilkor och returpolicy men även information om hur du betalar med Payson.

Betalning med Payson

Din betalningen sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala utan du slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand med faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Läs mer här: www.payson.se

Översikt returer

Vår policy för återbetalning och returer gäller i 7 dagar. Om det har gått 7 dagar eller mert sedan du köpte varan kan vi inte erbjuda dig en fullständig återbetalning eller ett utbyte. För att du ska slutföra din retur behöver du skicka in ett kvitto/faktura eller annat bevis på köpet till oss på [email protected]

Återbetalningar

När din returansökan har mottagits inspekterar vi den och skickar ett e-postmeddelande där vi kommer att meddela dig om din ansökan godkänns eller inte. Om din ansökan godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kreditering till dig kommer automatiskt att tillämpas inom ett visst antal dagar.

Sena eller uteblivna återbetalningar

Om du känner att du inte har fått någon återbetalning inom rimlig tid ska du först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta en viss tid innan återbetalningen officiellt bokförs. Därefter kontaktar du din bank. Det tar ofta en viss tid innan återbetalningen bokförs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på [email protected]

Försäljningsartiklar

Endast de varor vi har till ordinarie pris kan återbetalas. Utförsäljningsvaror kan inte återbetalas.

Behöver du hjälp?

Du kan kontakta oss på [email protected] för frågor som rör återbetalningar och returer.