Köpvilkor och returpolicy
På denna sida finns våra köpvilkor och returpolicy men även information om hur du betalar med Payson.
Betalning med Klarna eller Payson
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan det hända att vi i kassan överlämnar dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, så att Klarna kan bedöma om du är kvalificerad för deras betalningsmetoder och anpassa dessa betalningsmetoder till dig. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med Klarnas eget integritetsmeddelande.
Om du väljer Payson behöver du inte ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala utan du slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand med faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Läs mer här: www.payson.se
Översikt ångerrätt och returer
Vår policy för ångerrätt och returer gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar eller mer sedan du köpte varan kan vi inte erbjuda dig en fullständig återbetalning eller ett utbyte. För att du ska slutföra din retur behöver du skicka in ett kvitto/faktura eller annat bevis på köpet till oss på [email protected].
Återbetalningar
När din returansökan har mottagits inspekterar vi den och skickar ett e-postmeddelande där vi kommer att meddela dig om din ansökan godkänns eller inte. Om din ansökan godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kreditering till dig kommer automatiskt att tillämpas inom ett visst antal dagar.
Sena eller uteblivna återbetalningar
Om du känner att du inte har fått någon återbetalning inom rimlig tid ska du först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta en viss tid innan återbetalningen officiellt bokförs. Därefter kontaktar du din bank. Det tar ofta en viss tid innan återbetalningen bokförs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på [email protected]
Försäljningsartiklar
Endast de varor vi har till ordinarie pris kan återbetalas. Utförsäljningsvaror kan inte återbetalas.
Behöver du hjälp?
Du kan kontakta oss på [email protected] för frågor som rör återbetalningar och returer.